Byť pri tom sa oplatí

„Nechala som včera kolegynke na klávesnici maličkú čokoládu. Ona nebola v práci včera a ja som vedela, že tam nebudem dnes. Pôvodne som tu čokoládu vytiahla z tašky, že ju zjem po celom tom ťažkom pracovnom dni, ale nejako mi napadlo, že ju nechám pre ňu. V ten moment som sa cítila asi lepšie ako keby som tu čokoládu zjedla sama. Skoro som lietala, keď som odchádzala z práce. Dnes mi od nej prišla takáto milá správička: „Nejaká milá dušička mi tu nechala čokoládku. Ďakujem veľmi!“ A ja som si práve uvedomila, že toto je ONO. Toto je tá RADOSŤ z dobrých skutkov a prejavenej láskavosti, o ktorej sme sa spolu raz bavili. Ako som si jej správičku čítala, znova som mala chuť lietať. A verím, že aj kolegynka mala chuť lietať. Ďakujem, ďakujem, ďakujem, pochopila som a budem v týchto drobných dobrých skutkoch pokračovať.“

Toto bola správa od klientky, s ktorou som sa bavila o dobrých skutkoch a prejavovaní láskavosti. Ak urobíte dobrý skutok, či prejavíte niekomu láskavosť, tak sa budete cítiť dobre vy, ten, ktorému ste dobrý skutok urobili a aj ten, kto to uvidí.

Čítajte viac »

Viac odborne to znie takto (odborne preto, lebo vedci skúmali hladinu serotonínu v mozgoch):

Ak si chcete zlepšiť svoj život, poskytnite niekomu láskavosť. Alebo ju prijmite, keď vám ju niekto ponúka, alebo iba buďte pri tom. Je totiž dokázané, že hladina serotonínu v mozgu sa zvyšuje nielen ľuďom, ktorí prijímajú od druhých láskavosť, ale aj tým, ktorí ju nezištne poskytujú a dokonca aj tým, ktorí sú iba pozorovateľmi nejakej láskavosti. Serotonín je prenášač nervových vzruchov, ktorý ovplyvňuje najmä našu náladu – keď ho máme málo, tak máme depky, úzkosti, strach alebo sme iba podráždení.

No a ja som si cez takéto reakcie, ktoré mi z času na čas prídu, uvedomila, že tá tretia osoba, nemusí akt láskavosti vidieť. Stačí jej o tom počuť alebo čítať. Pretože sa cítim rovnako skvelo ako moja klientka, hoci som si o jej čokoládkovej láskavosti iba čítala.

Prečítala som si a pár minút som sa kúpala v poloeuforickom pocite radosti. A ešte aj teraz, keď o tom píšem, si ten pocit dokážem vyvolať.

Ako málo stačí, aby ste sa cítili úžasne. Urobíte dobrý skutok, nemusí to byť nič veľké a zažijete radosť minimálne trikrát :

keď budete dobrý skutok poskytovať, keď sa vám zaň dostane poďakovanie a keď o tom niekomu poviete.

A radosť okrem vás zažijú ďalší dvaja ľudia:

ten, komu ste skutok adresovali a ten, komu o ňom budete referovať.

Ak vám nenapadá nič, čo by ste mohli urobiť, tak skúste byť aspoň tou treťou osobou. Buďte tým, kto je pri tom. Že ako to myslím? Tak, že napríklad sa budete dívať na dobré skutky a láskavosti a príjemné veci v televízii. Tak, že v rádiu budete počúvať iba príjemné veci. Tak, že v časopisoch a novinách budete čítať iba tie krásne veci. Skrátka budete sa snažiť byť svedkami alebo pozorovateľmi láskavostí a dobrých činov, či skutkov. Začnite všade vyhľadávať láskavosti, dobré skutky a príjemné veci a uvidíte, že budete mať stále chuť lietať.

Tento obsah bol zaradený v Komunikácia, ktorá spája, Koučing, Vzťahy. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár