Chcete sa cítiť lepšie? Začnite zeleninou.

Snažíte sa vylepšiť svoje stravovacie návyky a tento posviatkový čas sa vám zdá na to ideálny? Máte však trochu obavy, ako začať, aby to najmenej bolelo? Začnite zeleninou. A to hneď na dva spôsoby:

  1. postarajte sa o to, aby zelenina tvorila polovicu vášho taniera,
  2. a polovicu z tej zeleniny zjedzte ako prvú, skôr než sa pustíte do mäska a ryže alebo zemiakov.
Čítajte viac »
Prečo bod 1? Pretože je to jedna z najjednoduchších ciest, ako vylepšiť svoju stravu. Veľa vecí ostane ako doteraz, len zmeníte pomer medzi prílohou a tým ostatným. Prílohou sa stane to ostatné. Dostanete do svojho tela vitamíny, minerály, vlákninu a oveľa menej kalórií. A budete zdravo nasýtení.

Prečo bod 2? Pretože keď začnete jesť najskôr zeleninu, vaša tráviaca sústava začne produkovať potrebné enzýmy, ktoré pomôžu stráviť ostatné jedlo. A je šanca, že toho ostatného už potom zjete menej.

A ak sa teraz sami seba skepticky pýtate, aká zelenina sa dá jesť v zime, mám pre vás niekoľko tipov.

Ja sa v zime zameriavam na kapustu – kyslú, bielu, červenú, čínsku alebo ľadový šalát. Toto plus olivový olej, soľ, oregáno tvorí základ mojich zeleninových šalátov. A potom pridám to, čo mám k dispozícii: cherry paradajky, reďkvičky, cibuľu, cesnak, avokádo , mungo, tvrdý syr, vajíčko na tvrdo. Samozrejme nie vždy všetko, vynikajúco chutí aj kapusta s cesnakom, olivovým olejom a oregánom. Olivový olej nikdy nevynechám, pretože bez neho by sme vitamíny A, D, E a K nevedeli zúžitkovať. Na konci článku nájdete fotku, ako vyzerá v mise ľadový šalát, paradajka, paprika, vajce, avokádo a mungo.

O zelenej fazuľke mungo a o klíčkoch z nich ste už určite počuli. Sú plné vitamínov, enzýmov a iných prospešných látok. Príprava je nenáročná a ich chuť sa dá prirovnať k zelenému hrášku. Dajú sa používať celú zimu, buď do šalátov, alebo aj samotné.

Ak ste to ešte neskúšali, nech sa páči návod:

Potrebujete 7 dcl pohár a viečko, do ktorého ste urobili dierky, aby sa cez neho dala vylievať voda. Večer zalejete mungo vodou. Ráno vodu vylejete, mungo prepláchnete a zalejete čistou vodou. V ten istý deň večer vodu zlejete, klíčky opláchnete a ďalšiu vodu už neprilievate. Na druhý deň ráno už budete môcť klíčky jesť, ideálne je však počkať do večera.

Verte mi, keď budete jedávať aspoň kilo zeleniny denne (ak ste doteraz zjedli maximálne jednu kyslú uhorku za týždeň, tak sa k tomu kilu dopracujte postupne), kilogramy tuku vám budú ubúdať a budete sa cítiť svieži a fit. Je to tá najjednoduchšia cesta, ako niečo zmeniť vo svojom stravovaní.

Držím vám palce. A nezabudnite, ak vydržíte 30 dní, stane sa to vaším zvykom.

Poteší ma, ak sa so mnou podelíte so svojimi úspechmi. Ďakujem.

Tento obsah bol zaradený v Sám sebe lekárom. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár