Inšpirujte sa a urobte si svet krajší – týždňovka 9

Týždeň bez zamračenej tváre.

Nemáte čas na veľké zmeny? Nevadí. Začať môžete aj malou. Podstatné je vôbec niečím začať.

Ak neviete, čím by ste mal začať, nechajte sa inšpirovať:

Môžete začať tým, že budete počúvať s porozumením.

Môžete začať tým, že budete vstávať ináč ako doteraz.

Môžete začať tým, že budete hovoriť ľuďom, že ti na nich záleží.

Môžete začať tým, že budete nachádzať priestor na to, aby si sa hral.

Môžete začať tým, že si budete všímať dokonalosť všade okolo seba.

Môžete začať tým, že budete vedome eliminovať násilie vo svojom živote.

Alebo tým, že sa nebudete mračiť.

TÝŽDEŇ 9 – ZMEŇTE SVOJU ZAMRAČENÚ TVÁR NA UVOĽNENÚ ALEBO USMIEVAVÚ.

Čítajte viac »

Možno ste sa teraz mierne ohradil, že nemáte čo meniť, pretože sa nemračíte. Že to len všetci okolo vás sa mračia. Ak však okolo seba vidíte tváre zamračené, je pravdepodobné, že aj vy sa na svet mračíte.

Ako je to teda s mračením?

Keď sa budete mračiť na svet a ľudí okolo seba, budete si k sebe priťahovať rovnako zamračených ľudí. Pretože vaše stisnuté pery a zmraštené obočie k nim vysielajú signál, že im nedôverujete a že chcete mať od nich odstup. A preto sa aj oni budú na vás mračiť. Teda väčšina. Sú ľudia, ktorí na zamračenú tvár odpovedajú úsmevom, ale tých je podstatne menej.

Všimnite si, ako na vás pôsobí niekto, kto má stisnuté pery a zmraštené obočie. Máte voči nemu odstup a vôbec nemáte chuť začať sa s ním nejako družne zhovárať, však?

Ale vaša zamračená tvár vysiela signály nielen do vášho okolia, ale aj do vášho vnútra, do vášho mozgu. Tie signály hovoria, že vám hrozí nebezpečenstvo a treba začať produkovať hormóny stresu. A hormóny stresu vedia v našom tele vyrobiť riadnu galibu, ak ich spúšťame krížom krážom.

Oveľa užitočnejšie sú pre nás hormóny šťastia ako dopamín, endorfín, serotonín a oxytocín. Obzvlášť oxytocín ako hormón dôvery by bolo fajn si vytvárať. A práve zamračená tvár a stisnutá čeľusť blokujú jeho tvorbu.

O oxytocíne ste určite počuli aspoň to, že sa tvorí u žien pri pôrode a pri kojení. Vytvára puto medzi dieťatkom a mamičkou. Tvorí sa však aj pri túlení, maznaní a objímaní (tieto činnosti nemusia byť vykonávané iba osobami opačného pohlavia) a najnovšie výskumy dokazujú, že sa tvorí aj vtedy, keď máte uvoľnenú čeľusť a uvoľnený jazyk. A to je práve vtedy, keď sa nemračíte. (O tom, že si oxytocín môžete vytvoriť aj pomocou oxytocínovej meditácie napíšem v inom článku).

Takže vaša usmiata a uvoľnená tvár má pre vás viac úžitku, než sa na prvý pohľad môže zdať.

Po prvé vyšlete do mozgu signál, že ste v bezpečnom prostredí a môže sa tvoriť hormón dôvery.

Po druhé sa budete viac páčiť druhým ľuďom a je šanca, že nadviažete nové kontakty.

Po tretie budete ľuďom okolo seba vysielať signál, že ste milá a dôveryhodná osoba a to utuží vaše vzťahy.

Takže čo poviete? Stojí za to vymeniť zamračenú tvár za uvoľnenú a usmiatu? Podľa mňa jednoznačne áno. V mojom živote sa veľa zmenilo, keď som doň práve túto malú zmenu začala vedome zavádzať.

Začnite aj vy dnes vymieňať svoju zamračenú za uvoľnenú a usmiatu. A uvidíte, ako sa váš svet stane krajším.


 

Tento obsah bol zaradený v Týždňovky k vnútornej premene. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár