Niekoľko tipov na odbúranie stresu

Odbúranie stresu

Stres skracuje váš život, spraví z vás obéznych a zníži váš výkon vo všetkých oblastiach vášho života. Ak chcete dosiahnuť svoj potenciál, musíte stres vo vašom živote minimalizovať.

Čítajte viac »
Keď sa dostanete do konkrétnej stresovej situácie, je dôležité včas zastaviť príval stresových hormónov do krvi a tým stopnúť všetky následné reakcie, ktoré tieto hormóny spustia. Ako? Tak, že nepokračujete v činnosti, ktorá vás stresuje a začnete pracovať na svojom upokojení pomocou jednej alebo viacerých z týchto jednoduchých techník:

  • vedomé dýchanie,
  • počítanie do desať,
  • odchod do inej miestnosti,
  • nenáročná fyzická aktivita (napríklad krúženie rukami pri hlbokom dýchaní),
  • vyvolanie si v mysli nejakého veselého zážitku z minulosti.

Keď však máte pocit, že žijete v napätí permanentne, zaraďte do svojho života tieto činnosti:

  1. Venujte si každý deň aspoň 20 minút – pustite si príjemnú hudbu, uvoľnite sa, pozorujte svoj dych, myslite na niečo príjemné. Takýto čas si doprajte každý deň, aj keď ste nezažili žiaden stres.
  2. Venujte sa svojim koníčkom – nehovorte, že žiadneho nemáte, alebo že nemáte čas. Nájdite si oboje, vyplatí sa to. Vráťte sa k športu, ktorý ste robili, keď ste boli mladší. Oprášte háčiky, ihlice, šijací stroj. Začnite fotografovať, zbierať známky. Hocičo, čomu sa budete s radosťou venovať, pomôže zvýšiť vašu odolnosť voči stresu.
  3. Športujte – šport je super spôsob ako odbúrať stres, pretože vás zbaví agresie, zlepší využitie energie a činnosť antioxidačného systému v tele, pretože sa pri ňom uvoľňujú endogénne (vnútorné) antioxidanty a endorfíny.
  4. Cvičte jogu – joga a jogové dýchanie znižuje vnímavosť voči stresu. Pravidelným cvičením jogy sa zvýši vo vašom tele hladina endogénnych antioxidantov a zníži sa hladina zápalových látok.
  5. Denne jedzte potraviny bohaté na antioxidanty – bobuľovité ovocie (brusnice, čučoriedky, maliny, ríbezle), zelená listová zelenina, brokolica, kapusta a iné krížokveté rastliny (z čeľade Brassicaceae) poskytnú vášmu telu okrem antioxidantov a flavonoidov aj  látky, ktoré sú potrebné na produkciu enzýmov podporujúcich protizápalové a protistresové reakcie v tele.
  6. Pite zelený čaj – zelený čaj je známy svojimi antioxidačnými účinkami. Šesť až sedem  šálok denne vám poskytne dávku antioxidantov na „priemerný“ stres, ak však trpíte „serióznym“ stresom, užívajte aj koncentrovaný zelený čaj v kapsuliach.
  7. Prijímajte veľa omega 3 mastných kyselín – znižujú hladinu zápalových látok v tele a podporujú tvorbu endogénnych antioxidantov. Veľa znamená minimálne 3g denne, niektorí odborníci radia aj 5 – 9 gramov.
  8. Smejte sa – smiech je veľmi efektívny spôsob na redukciu stresu a zvýšenie imunitného systému. Už len sledovanie komédie zvyšuje hladinu protistresových látok vo vašom tele. A aj keď vám nie je do smiechu a pokúsite sa o nejaký smiech, aj to je lepšie ako zachmúrená tvár.

Aby ste znásobili benefity každej spomenutej činnosti, praktizujte ich čo najviac a urobte si z nich svoj vlastný životný štýl. Oplatí sa to. 

Ak sa vám článok páčil, zaregistrujte sa na odber ďalších článkov. Získate tak nové informácie, ktoré môžu zmeniť váš život k lepšiemu. 

Tento obsah bol zaradený v Osobný rozvoj, Sám sebe lekárom, Stres. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár