Päť tipov ako podporiť detoxikáciu

Jedným z dôvodov, prečo máme v sebe veľa tuku, je ten, že sme plní toxínov. Zo stravy, ktorá je plná éčiek, chemikálií, plesní, antibiotík, pesticídov a baktérií, zo vzduchu, ktorý dýchame, z liekov, ktorými sa kŕmime, zo stresov, ktoré denne zažívame. Naše telo sa snaží toxíny upratať do tukov a preto nás robia tučnými. Avšak nie všetky skončia v podkožnom tuku, mnohé sa uložia v tkanivách, kde nejaký čas vyčkávajú na príležitosť a potom spôsobia nejaký problém na úrovni fyzického zdravia. Preto je veľmi dôležité pravidelne tieto škodlivé látky z nášho tela odstraňovať.

Čítajte viac »
So slovkom detoxikácia ste sa už určite stretli. A možno aj na vlastnej koži.  Možno ste pili zelené čaje, možno iné čaje, možno dodržiavate raz do roka hladovku alebo nejakú očistnú kúru a možno používate náplaste na päty. A možno ste sa pri detoxikácii cítili veľmi zle a povedali ste si, že to aj tak nefunguje a že to už nikdy nebudete skúšať.

To, že ste sa pri detoxikácii necítili dobre, znamená, že vo vašom tele bolo príliš veľa toxínov. Tie sa začali vo veľkom množstve zhromažďovať v pečeni, čo spôsobilo jej preťaženie. A takisto, ak ste vnútorne podvyživení, detoxikačný program vám neprinesie želané výsledky. Dôležité je postarať sa o to, aby detoxikácia nebola brzdená.

Ponúkam vám 5 tipov ako podporiť fyziologický proces detoxikácie, aby ste boli úspešní a toxínov sa naozaj zbavili.

  1. Keď začnete akúkoľvek detoxikáciu, prestaňte jesť technologicky upravenú stravu, obmedzte mäso a zeleninu zo supermarketov a zamerajte sa na domáce produkty. Postarajte sa o vyváženú stravu plnú antioxidantov, pretože pri detoxikácii sa tvoria voľné radikály vo zvýšenej miere. Doprajte si stravu bohatú na vitamíny a živiny, aby každá vaša bunka mala všetko potrebné. Iba vtedy bude mať vaše telo dostatok energie na vylúčenie toxínov. Samozrejme, toto by malo platiť priebežne, nie len keď sa detoxikujete.
  2. Veľa pite – hlavne čistej vody. Voda vám pomôže urýchliť čistiace procesy v tele. Veľa znamená aspoň 4 dcl na každých 10kg vašej hmotnosti. Ak vás obchádzajú mdloby z množstva vody, ktoré ste vypočítali, pretože pijete o polovicu alebo dve tretiny menej, začnite postupne pridávať jeden, dva poháre denne. Keď budete piť málo, toxíny sa začnú kumulovať v pečeni, kĺboch, obličkách alebo iných tkanivách, a to je vlastne cesta späť.
  3. Prijímajte dostatočné množstvo vlákniny. Vláknina je veľmi nápomocná pri detoxikácii hlavne preto, že urýchľuje proces vyprázdňovania. Ak mávate pravidelne zápchu, toxíny sa môžu opäť vstrebať z hrubého čreva do krvi. A to je opäť cesta späť. Vlákniny potrebujeme 30-35g denne.
  4. Užívajte probiotiká. Pomôžu vo vašich črevách udržať prospešné baktérie, ktoré v nich utlmujú zápalové procesy. Zápaly v črevách brzdia detoxikáciu.
  5. Prijímajte stravu bohatú na horčík (magnézium). Horčík je minerál, ktorý je potrebný zhruba v 300 biochemických reakciách. Veľa z nich má do činenia práve s odstraňovaním toxínov z tela. Navyše je veľmi dôležitý pri eliminácii stresového hormónu kortizolu a tým aj pri upokojovaní nášho nervového systému. Ak budete v strese, vaša detoxikácia bude blokovaná. A čo teda treba jesť? Napríklad mandle, paraorechy, kapustu, brokolicu a inú tmavú zeleninu, strukoviny, grapefruity, figy, datle, nelúpanú ryžu.

Detoxikácia je jediný nástroj, ako z tela odstrániť toxíny. Preto, keď sa rozhodnete, že sa chcete vnútorne očistiť, urobte všetko pre to, aby ste toxíny iba nepremiestnili z miesta na miesto.

Koľkokrát v živote ste sa detoxikovali? Čo robievate, aby ste očistili svoje telo od toxínov? Napíšte mi a podeľte sa so mnou o svoje metódy. Ďakujem.

Ak sa vám článok páčil, zaregistrujte sa na odber ďalších článkov. Získate tak nové informácie, ktoré môžu zmeniť váš život k lepšiemu.

photo by raramaurina

Tento obsah bol zaradený v Sám sebe lekárom. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár