Preprogramujte svoje podvedomie

V článku Prečo zlyhávame alebo kritický faktor vedomej mysle bola reč o tom, prečo väčšina z nás zlyháva, keď sa snaží o zmenu svojich návykov. Kritický faktor vedomej mysle alebo RAS je tá časť nášho mozgu, ktorá stráži podvedomie a nevpustí doň nič, čo nie je podobné tomu, čo tam už je. A to, čo tam už je, je niečo, čo sa tam dostalo najmä v čase, keď sme boli malé deti. V čase, kedy RAS ešte nebol vyvinutý. Takže brána do podvedomia bola otvorená a vojsť mohlo všetko.

Pretože väčšina z nás nasávala v detstve rôzne spochybňujúce, ponižujúce a iné posolstvá plné nedôvery od svojho okolia, je väčšina našich presvedčení uložených v podvedomí pre nás neprospešná. A neskôr, keď už RAS dôsledne plní úlohu vrátnika, púšťa do podvedomia opäť iba ďalšie spochybňujúce, ponižujúce alebo iné presvedčenia plné nedôvery v samých seba.

A ak náhodou chceme do podvedomia prepašovať niečo iné, v zmysle Verím si, Dokážem to, tak RAS sa postará o to, aby sa to do podvedomia nedostalo. A navyše nám k tomu vymyslí presvedčivé výhovorky:

Čítajte viac »

Nerob to, aj tak to zase nedotiahneš do konca.  Ani s tým nezačínaj, budeš len trpieť a nič z toho. Ostatným budeš na smiech. Budeš sa cítiť pod psa, keď to zase nedokážeš. Keď schudneš, tak si budeš musieť kúpiť nové veci, a vieš, že to nebude lacná záležitosť. Keď začneš podnikať, stratíš všetky istoty. nebudeš mať dosť peňazí, veď koľko je už takých, čo skrachovali. A tak ďalej.

Čo sa s tým dá robiť? Dá sa to vôbec zmeniť?

Našťastie áno. Kritický faktor vedomej mysle alebo RAS sa dá preprogramovať. Začať treba vôľou, čo znamená, že sa vedome rozhodnete to zmeniť. Plus malé triky, ktoré presvedčia RAS, aby otvoril bránu do podvedomia. A na urýchlenie procesu nájdete tip na konci článku.

Toto sú triky na to, aby ste si získali RAS k spolupráci:  

  1. Dajte si nový zámer (alebo cieľ, ak sa vám toto slovo viac páči).

Nech je to niečo, čo vás nadchne a nech je to viac ako želanie. Nie iba vlažné slová typu: Bolo by fajn, keby som jedného dňa schudla. Mala by som niečo zmeniť vo svojom vzťahu. Keby som prestala prokrastinovať, bolo by to super. Inštrukcia musí byť jasná, aby RAS vedelo, ktorým smerom má zaujať svoju pozornosť. RAS potom podobne, ako keď ste na letisku a v hluku a vrave započujete, práve keď hovoria o vašom lete, začne vo vašom okolí „nachádzať“ ľudí, zdroje a informácie, ktoré k tomu budete potrebovať.

  1. Svoj zámer si zhmotnite.

Predstavujte si niečo, čo bude jeho výsledkom až dovtedy, kým nepocítite zimomriavky alebo príjemné šteklenie v bruchu. Tým, že k myšlienke a predstave pridáte emóciu, vytvoríte si oveľa silnejšie energetické pole okolo seba. Podľa Zákona príťažlivosti čím väčšie energetické pole, tým viac si pritiahnete to, čo chcete. A takto zhmotnený zámer si opakujte kedykoľvek a kdekoľvek.

  1. Napíšte si svoj zámer ako slohovú prácu.

Nemyslím tým stroho napísaný cieľ alebo obyčajný zoznam toho, čo chcete. Napíšte malé dielo s príbehom, v ktorom vy budete hlavný hrdina. Opíšte čo najkvetnatejšie, ako chcete vyzerať, ako sa chcete správať, čo chcete mať. Napríklad ak chcete mať nový byt, tak ho si ho kvetnato vykreslite: mám prenádherný  priestranný byt, v ktorom dominuje biela a tyrkysová farba. V obývačke sa dá tancovať a v kúpeľni je krásne zrkadlo, v ktorom sa na seba každé ráno usmievam. Píšte v prítomnom čase a čítajte si vašu slohovú prácu každé ráno alebo každý večer. A cíťte pri tom zimomriavky a motýle v bruchu.

  1. Podporte svoj zámer nástenkou snov.

Na výkres si nalepte obrázky, ktoré vyjadrujú váš zámer. K obrázkom môžete pridať vlastné kresby a výstrižky z novín a časopisov. Pridajte si aj nejaké nadpisy a nástenku si zaveste na miesto, okolo ktorého často chodíte. A opäť – pri každom pohľade na nástenku si nechajte telom prejsť príjemnú vlnu zimomriavok alebo motýľov.

  1. Konajte. V súlade so zámerom.

Bez toho, že začnete konať, sa nič nebude diať. Ale aj konať budete ináč ako doteraz. Budete konať v súlade s vaším zámerom.  Vždy, keď sa budete rozhodovať, čo urobiť alebo neurobiť, položte si otázku: Je toto v súlade s mojím zámerom? Ak nie, tak to nerobte. Vždy máte na výber, vyberajte si to, čo je v súlade s vaším zámerom. Môžete si vybrať, či budete sedieť pred televízorom alebo či budete cvičiť. Môžete si vybrať, či si zákusok kúpite alebo či ho necháte v cukrárni. Môžete si vybrať, či zjete šľahačku s jahodami alebo krásne červené jahody. Je to na vás.

Prestaňte sa inštruovať podvedomými zámermi a začnite podporovať tie vedomé. Vytrvalo, šťavnato a opakovane. Iba tak udržíte svoje RAS v pozornosti na to, čo chcete vy.

Ako chcete prežiť ďalšie roky svojho života? Na autopilota vo vašom podvedomí? Alebo chcete aby boli naozaj inšpirujúce pre vás i pre ostatných? Ste pripravení urobiť zmenu a žiť podľa svojich predstáv? V radosti, hojnosti a harmónii?

Ak ste sa rozhodli pre to druhé, ale RAS vám už pri čítaní tohto článku vykrikuje, prečo by ste mali zostať tam, kde ste, objednajte sa na terapiu.

Terapia vám pomôže nielen naozaj začať, ale aj urýchliť celý proces, pretože ukončí vaše základné blokujúce presvedčenie. Aké je? Zistíte to ľahko, pomocou testu, ktorý si môžete stiahnuť nižšie. Stačia 2 – 3 sedenia a vaša cesta k zmene bude priamočiarejšia a rýchlejšia. 

S úctou a láskou,

Jana Mladá

CHCEM ZISTIŤ SVOJE ZÁKLADNÉ BLOKUJÚCE PRESVEDČENIE:

Vaše meno (povinné)

Váš email (povinné)

Suhlasím so zasielaním e-mailov

Tento obsah bol zaradený v Koučing, Motivácia, Možno je všetko ináč, Osobný rozvoj, Život je radosť. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár