Som dokonalá žena?

Postarať sa o rodinu, byť úspešná v práci, vyzerať na 25, zachrániť svet. Toto sú úlohy ženy v 21. storočí.

Ak to rozmeníme na drobné, tak pravidelný zoznam toho, čo dnešná žena musí urobiť a mala by urobiť, vyzerá pravdepodobne takto:

Čítajte viac »

musím urobiť raňajky, odviezť deti, utekať do práce, podať tam perfektný výkon, z práce zase utekať pre deti, potom navariť, učiť sa s deťmi, porozprávať sa s mužom, aký mal deň.

mala by som ísť do fitka, prečítať tú knihu, ktorú mi odporučila kolegyňa, ožehliť, upratať a tak ďalej.

Celodenný servis pre deti, kolegov, manžela. Veľa ohľaduplnosti ku všetkým a všetkému naokolo a žiadna odvaha. Odvaha? Na čo? Odvaha žiadať aj pre seba. Dať dobrý servis aj sebe. Na seba samu akosi neostáva čas.

Je však možné dať dobrý servis ostatným, keď ho nedokážeme dať sebe?

Nie. A je aj viac ako pravdepodobné, že keď z tohto šialeného tempa nepoľavíme, ostane pod usmievavou maskou dokonalej ženy žena duševne unavená, plná pochybností o sebe, prepracovaná a možno aj osamelá. Určite ste už počuli o ženách, ktoré celý život obetovali manželovi a deťom a manžel sa zatiaľ našiel inú. A čo potom ďalej? Deti veľké (a možno ešte nie), manžel fuč, možnosti sebarealizácie žiadne…

Ako sa dostať z bludného kruhu prepracovanosti a ničnestíhania  do života, v ktorom s ľahkosťou stíhate všetko dôležité, teda aj starať sa o samu seba? Ak ste odpovedali, že treba zlepšiť organizáciu Vášho času, nie je to správne.  Oveľa dôležitejšie je začať so sebaláskou. Mať sa jednoducho rada. Presvedčiť sa o tom, že ste hodná Vašej starostlivosti.

Ponúkam Vám 4 kroky k naštartovaniu Vašej sebalásky už dnes:

  1. Prv než ráno vstanete z postele, položte si otázku: „Čo dnes urobím pre seba?“. Vypočujte svoje vnútorné ja a ak Vám povie, že si dnes potrebujete polhodinku len tak poleňošiť, postarajte sa o to, aby ste to urobili.
  2. Nájdite si pre seba aspoň polhodinku každý jeden deň a zaznačte si to aj do diára. Náplň tejto polhodinky si dopíšete po rannom spytovaní svojho vnútorného ja otázkou z bodu 1.
  3. Zostaňte sama sebou. Nechcite byť vo všetkom najlepšia, dovoľte si byť v niečom aj priemerná. Nikdy sa nezavďačíte všetkým.
  4. Ak máte pocit viny, že si tento čas pre seba kradnete alebo že tým niekomu ubližujete, vedzte, že to tak nie je. Tým, že sa staráte o seba, staráte sa aj o ostatných.

Verte mi, že keď sa začnete mať naozaj rada, stane sa súčasťou Vášho života aj každodenný servis samej sebe. Prestanete sa vnímať ako strhaná a nič nestíhajúca žena. A prestane Vás tak vnímať aj Vaše okolie. Budete menej nervózna, viac uvoľnená a všetci vo Vašom okolí sa s Vami budú cítiť príjemne. 

A ak máte ešte stále pocit viny, ktorý Vám nedovolí nájsť si čas pre seba, skúste použiť EFT a tento pocit si odťukať. Pretože pocity viny môžu v dlhodobom horizonte viesť k rôznym vážnym ochoreniam ako je napríklad Parkinsonova choroba.

Tento obsah bol zaradený v EFT, Koučing, Osobný rozvoj. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár