Stop negatívnym myšlienkam

Si to, na čo myslíš. Naše myšlienky vytvárajú našu realitu. Počuli ste to asi už viackrát, ale viete si predstaviť, ako to tie myšlienky robia?

Možno ste sa už niekedy stretli s tým, že ste si na niečo pomysleli a ono sa to stalo. A pravdepodobne to bolo niečo negatívne. Napríklad ste si naplánovali nejaký výlet do prírody a zrazu vám napadlo, že určite bude zlé počasie a nakoniec to zlé počasie aj bolo a výlet ste zrušili.

Čítajte viac »

Alebo ste šli na stretnutie niekam, kde viete, že je problém parkovať, a tak ste celú cestu mali v hlave nástojčivú myšlienku, že určite bude problém s parkovaním. A čo sa stalo? Nebolo kde zaparkovať a na stretnutie ste prišli neskoro, pretože ste tam krúžili a nakoniec ste museli zaparkovať ďaleko od miesta stretnutia. Alebo ste si vybrali termín dovolenky a náhle vás chytili pochybnosti, či je to dobrý termín, že veď v tomto čase máva syn angíny a ako to dopadlo? Polovicu dovolenky ste strávili na izbe, pretože syn musel dobrať antibiotiká.

Takýchto príkladov určite nájdete vo svojom živote veľa, možno ich voláte Murphyho zákony. Myslím, že nemáte pochybnosti o tom, že fungujú. A predstavte si, že to funguje aj s pozitívnymi myšlienkami. A oveľa „výkonnejšie“. Pozitívna myšlienka má vyššiu frekvenciu ako negatívna, a preto má aj viac energie, aby pritiahla pozitívnu vec.

Denne nám preblysne hlavou až 60000 myšlienok. Je nereálne ich všetky zachytiť, nieto ešte kontrolovať, ale má veľký význam zastaviť sa vždy, keď si uvedomíme negatívnu myšlienku a premeniť ju na pozitívnu. Na začiatku to bude ťažké, ale výsledok stojí za to.

Stane sa nám totiž to, že tými pozitívnymi myšlienkami pritiahneme do života pozitívne veci. Ako na to?

      1. Zamyslite sa nad tým, v akých emóciách sa prevažne nachádzate.

Ste smutný? Cítite sa zdeptaný, nanič, frustrovaný? Alebo je vaša myseľ ovládaná žiarlivosťou? Bojíte sa, máte neustále obavy? Ste ufrflaný, pesimistický a negatívny? Ak áno, tak treba prejsť do pozitívnejších emócií ako sú radosť, nadšenie, dychtivosť, optimizmus, spokojnosť, vďačnosť, vášeň. Ako? Dozviete sa v bode 2.

      2. Posuňte sa na vlastnej emočnej vlne smerom hore.

Existuje viacero spôsobov ako to urobiť. Pre mňa je najúčinnejšie vždy, keď sa nájdem v negatívnej emócii, zastaviť sa, urobiť zopár hlbokých nádychov a výdychov a predstaviť si situáciu, kedy som bola veľmi šťastná. Hneď sa preladím na šťastie a lásku a negatívne vibrácie sú preč. Môžete si pustiť obľúbenú hudbu alebo meditovať. Ak ste človiečik, ktorý je celkovo na negatívnej vlne, nájdite si nejaký pozitívny zážitok a vcíťte sa doňho niekoľkokrát za deň.

    3. Každú negatívnu myšlienku, ktorú si uvedomíte, premeňte na pozitívnu.

Povedzte si, že takto ste to nemysleli a negatívnu myšlienku zahoďte preč. Ak sa dá, ihneď ju nahraďte pozitívnou myšlienkou a tú si niekoľkokrát zopakujte. A pridajte do toho úsmev, radosť a presvedčenie, aby to nebolo iba také mechanické opakovanie.

     4. Začnite deň úsmevom.

Úsmev vás naladí pozitívne. Aj keď naň nemáte dôvod, tým, že sa usmejete, privoláte do svojho života aj dôvody na úsmev a radosť. Povedzte si, že vás dnes čaká úspešný a krásny deň a verte tomu. Túto afirmáciu (v obmenách, aké chcete) si povedzte niekoľkokrát. Keď z postele vstanete ako niekto pozitívny a úspešný, presne taký bude váš deň.

    5. Deň zakončite vďačnosťou.

Vďačnosť je pozitívny pocit s veľmi vysokou frekvenciou. Večer pred spaním si napíšte aspoň tri veci, za ktoré ste vďačný. A samozrejme, cíťte tú vďačnosť. Buďte naozaj vďačný. A nie za všetko, ale konkretizujte.

Už Marcus Aurelius povedal túto múdru vetu:  Náš život je taký, aký ho vytvoria naše myšlienky.

Začnite si hneď teraz vytvárať svoj krajší život. Povedzte stop negatívnym myšlienkam.

 

photo by: Amy Wilbanks
Tento obsah bol zaradený v Osobný rozvoj, Stres. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár