Zopár tipov ako poraziť neželanú vianočnú tradíciu

Patríte aj vy k ľuďom, ktorí každé Vianoce priberú zopár kíl, pretože nedokážu odolať všetkým dobrotám okolo seba? A s každým zhltnutým koláčikom si poviete, že veď po Novom roku to zase schudnem?

Ak áno, tak tieto tipy ako počas Vianoc nepribrať, sú určené práve pre vás. Jedlo a pitie je totiž váš výber. Rozhodnite sa udržať si svoju predvianočnú váhu, alebo ešte lepšie, dajte si cieľ, že cez tento vianočný čas aj trošičku schudnete.

Čítajte viac »
Ponúkam vám 5 tipov ako zvládnuť vianočno-silvestrovské hodovanie bez priberania:

  1. Nastavte si cieľ už dnes

Načo čakať na nový rok? Začnite už teraz. Predstavte si, kde chcete byť o týždeň, dva, o mesiac  a začnite sa správať tak, aby ste sa tam dostali. Dlhé vianočné voľno je ideálny čas na detoxikáciu, oddych a prechádzky na čerstvom vzduchu, na ktoré ste počas roka nemali čas. Sústreďte sa radšej na vyčistenie vášho tela, než na ďalšie zbytočné zanášanie ho jedmi ako sú cukor, múka, tuk a alkohol. Čiže na úvod trošku sebadisciplíny a pred každým sústom otázka: Som hladný? Naozaj to potrebujem zjesť?

  1. Raňajkujte

Ak sa rozhodnete neraňajkovať z dôvodu nechať si miesto na vianočné maškrty, zjete toho nakoniec oveľa viac, než ste pôvodne zamýšľali. S pocitom, že ste vynechali jedno jedlo, budete do seba hádzať jedno cez druhé. A väčšinou to jedno aj druhé je niečo so zvýšeným obsahom rafinovaných cukrov, ktoré vás dostanú do začarovaného kruhu neovládateľnej  chute na sladké. Najlepšie urobíte, keď si dáte na raňajky niečo bielkovinové, pretože práve také jedlo vám nezvýši hladinu cukru v krvi, ktorá vyvolá inzulínovú reakciu a následnú chuť na sladké.

  1. Pite veľa zeleného čaju

Zelený čaj obsahuje veľa antioxidantov, ktoré chránia pečeň pred škodlivými účinkami alkoholu, ktorého sa počas koncoročných sviatkov tiež veľa popije. Okrem toho pitie zeleného čaju pred každým jedlom počas sviatočného hodovania vám pomôže pri spaľovaní tukov.

  1. Jedzte bielkoviny alebo prospešné tuky spolu s koláčikmi

Bielkoviny a tuky sú nízkoglykemické jedlá, ktoré zabránia sladkostiam prudko zvýšiť produkciu inzulínu v krvi a následnú chuť na sladké. Čiže dáte si pred sladkosťou napríklad acidofilné mlieko alebo zopár orechov a vaša chuť na ďalšie sladkosti už nebude taká veľká.

  1. Dožičte si dostatok spánku

Výskumy ukazujú, že ľudia, ktorí spia málo, sú tučnejší než ľudia, ktorí si spánok doprajú. Ľudia unavení z nedostatku spánku jedia viac ako ľudia oddýchnutí a doprajú si hlavne nasýtené tuky. Už aj krátkodobý nedostatok spánku spôsobí, že budete menej ostražitý pri výbere toho, čo si dáte do úst. Keď viete, že niečo také jednoduché ako dostatok spánku vám pomôže nepribrať na váhe, tak prečo to nerobiť?

Rozhodnite sa, že tieto Vianoce neskončia ako každý rok. Ak sa vám to zdá ťažké a potrebujete podporu, napíšte mi. Rada vám pomôžem hlavne s tipom 1. Čím skôr začnete, tým skôr sa vám to podarí.

Ak sa vám článok páčil a mal pre vás aj praktický význam, zaregistrujte sa na odber ďalších článkov. Získate tak nové informácie, ktoré môžu zmeniť váš život k lepšiemu.

 

photo by: blucolt
Tento obsah bol zaradený v Osobný rozvoj, Sám sebe lekárom. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár