Aké zvuky vydáva vaša duša?

Na pár sekúnd sa zapozerajte sa na obrázok vľavo. Ako sa cítite? Vnímate krásu kvetov? Ak nie, možno je čas zamyslieť sa nad tým, či nepodceňujete svoje duševné zdravie.

Možno si položíte otázku, čo to vôbec je, duševné zdravie. Alebo nad tým rovno mávnete rukou, veď k psychiatrovi nechodíte, tak sa vás to netýka.

Ak sa však „nájdete“ v nasledujúcich výrokoch, je najvyšší čas začať sa svojmu duševnému zdraviu venovať:

  • Nechávam sa často prevalcovať hnevom, strachom, žiarlivosťou alebo pocitom viny.
  • Umáram sa pocitom neschopnosti, ak sa mi niečo nepodarí.
  • Nedokážem sa tešiť z maličkostí.
  • Nedokážem tolerovať nedostatky druhých ľudí.
  • Necítim sa dobre medzi ľuďmi, radšej som zatvorená doma.
  • Moje vzťahy nie sú uspokojivé.
  • Mám pocit, že ma druhí zneužívajú.
  • Problémy mi prerastajú cez hlavu.
  • Je veľa vecí a veľa ľudí, ktorí ma rozčuľujú.

Súhlasili ste s viac ako polovicou výrokov? Tak vaša duša plače. A je vysoko pravdepodobné, že skôr či neskôr sa depresia, úzkosť alebo stres prejavia na vašom tele. Nečakajte na to. Začnite maličkosťami už dnes, aby ste životom prechádzali s väčšou ľahkosťou a menšími stresmi:

1. Nájdite si každý deň aspoň polhodinku pre seba

Nemyslím tým, že si pozriete seriál alebo správy v telke, ale to, že sa budete venovať sebe. Jeden deň sa ponaťahujete, druhý si niečo pekné prečítate a tretí deň sa budete len tak pozerať na niečo krásne.

2. Naučte sa hovoriť nie

Nie ste povinný/á urobiť všetko, o čo vás kto požiada. A už vôbec nie ihneď. Nič nie je také urgentné ako vaše zdravie.

3. Nájdite si čas na rozhovor so svojimi blízkymi

Možno máte večer pocit, že uprataná kuchyňa je viac ako rozhovor s partnerom alebo dieťaťom, ale opak je pravdou. Váš vzťah s kuchyňou alebo inými miestnosťami v byte určite neutrpí, keď ich neupracete. Ale ak sa prestanete rozprávať, vaše vzťahy to určite pocítia.

4. Každý deň ukončite vďačnosťou

Vďačnosť je neuveriteľne silný pocit. Vyprodukuje do vášho tela endorfíny, takže sa budete  usmievať ako slniečko. Každý deň si zapíšte tri veci, za ktoré ste vďačný/á a cíťte pri tom, ako sa vďačnosť rozlieva vo vašej hrudi.

Zajtra (10.októbra) je Svetový deň duševného zdravia. Nie nadarmo. Stojí totiž za to, nájsť si každý deň čas na starostlivosť o to svoje duševné zdravie. Vybehnite cez víkend do prírody namiesto nákupného centra a len tak sa tešte z jesenných farieb a z čerstvého vzduchu.

Vaša duša bude pišťať od radosti.

Zdieľať článok:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Súvisiace články

Osobný rozvoj
koucmed

O nutkavých myšlienkach a strachoch, ktoré sú za nimi skryté

Mnohí ľudia sa sťažujú, že nedokážu vypnúť svoje myšlienky, ktoré sa v ich hlavách nutkavo uberajú stále v tých istých koľajach. A mnohí z týchto mnohých považujú tieto myšlienky za niečo, čo im pomáha riešiť problémy. Teda, iba pokiaľ im nutkavé myšlienky bežia v hlave cez deň. Lebo v noci už chceme všetci spať, a to sa s ťažkými myšlienkami v hlave veľmi

Prečítať článok »
Emocie
koucmed

Čo robiť s nepríjemnými pocitmi alebo ako sa dostať do svojho srdca

Často dostávam otázku: Čo mám robiť so svojimi nepríjemnými pocitmi? Pravdupovediac, teším sa z nej. Je to signál, že ľudia hľadajú nové spôsoby „práce“ so svojimi nepríjemnými pocitmi, než sú tie, ktoré sa naučili v detstve a z ktorých si postupne vytvorili nevedomé zautomatizované návyky. Čo bežne so svojimi negatívnymi pocitmi robíme? Najčastejšie ich odmietame. Tak, ako ich odmietali naši

Prečítať článok »
Scroll to Top
Prihláste sa na odber nových článkov na email

Zadajte Vašu email adresu: