Aké zvuky vydáva vaša duša?

Na pár sekúnd sa zapozerajte sa na obrázok vľavo. Ako sa cítite? Vnímate krásu kvetov? Ak nie, možno je čas zamyslieť sa nad tým, či nepodceňujete svoje duševné zdravie.

Možno si položíte otázku, čo to vôbec je, duševné zdravie. Alebo nad tým rovno mávnete rukou, veď k psychiatrovi nechodíte, tak sa vás to netýka.

Ak sa však „nájdete“ v nasledujúcich výrokoch, je najvyšší čas začať sa svojmu duševnému zdraviu venovať:

  • Nechávam sa často prevalcovať hnevom, strachom, žiarlivosťou alebo pocitom viny.
  • Umáram sa pocitom neschopnosti, ak sa mi niečo nepodarí.
  • Nedokážem sa tešiť z maličkostí.
  • Nedokážem tolerovať nedostatky druhých ľudí.
  • Necítim sa dobre medzi ľuďmi, radšej som zatvorená doma.
  • Moje vzťahy nie sú uspokojivé.
  • Mám pocit, že ma druhí zneužívajú.
  • Problémy mi prerastajú cez hlavu.
  • Je veľa vecí a veľa ľudí, ktorí ma rozčuľujú.

Súhlasili ste s viac ako polovicou výrokov? Tak vaša duša plače. A je vysoko pravdepodobné, že skôr či neskôr sa depresia, úzkosť alebo stres prejavia na vašom tele. Nečakajte na to. Začnite maličkosťami už dnes, aby ste životom prechádzali s väčšou ľahkosťou a menšími stresmi:

1. Nájdite si každý deň aspoň polhodinku pre seba

Nemyslím tým, že si pozriete seriál alebo správy v telke, ale to, že sa budete venovať sebe. Jeden deň sa ponaťahujete, druhý si niečo pekné prečítate a tretí deň sa budete len tak pozerať na niečo krásne.

2. Naučte sa hovoriť nie

Nie ste povinný/á urobiť všetko, o čo vás kto požiada. A už vôbec nie ihneď. Nič nie je také urgentné ako vaše zdravie.

3. Nájdite si čas na rozhovor so svojimi blízkymi

Možno máte večer pocit, že uprataná kuchyňa je viac ako rozhovor s partnerom alebo dieťaťom, ale opak je pravdou. Váš vzťah s kuchyňou alebo inými miestnosťami v byte určite neutrpí, keď ich neupracete. Ale ak sa prestanete rozprávať, vaše vzťahy to určite pocítia.

4. Každý deň ukončite vďačnosťou

Vďačnosť je neuveriteľne silný pocit. Vyprodukuje do vášho tela endorfíny, takže sa budete  usmievať ako slniečko. Každý deň si zapíšte tri veci, za ktoré ste vďačný/á a cíťte pri tom, ako sa vďačnosť rozlieva vo vašej hrudi.

Zajtra (10.októbra) je Svetový deň duševného zdravia. Nie nadarmo. Stojí totiž za to, nájsť si každý deň čas na starostlivosť o to svoje duševné zdravie. Vybehnite cez víkend do prírody namiesto nákupného centra a len tak sa tešte z jesenných farieb a z čerstvého vzduchu.

Vaša duša bude pišťať od radosti.

Zdieľať článok:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Súvisiace články

Emocie
koucmed

Čo znamená byť zodpovedný za svoje pocity a emócie?

Je všeobecne známe, že súčasťou zodpovednosti za svoj život je aj zodpovednosť za svoje pocity a emócie. Aj keď mnohí si na seba berú aj zodpovednosť za pocity druhých ľudí – je to jedna zo stratégií, ktorú si osvojili v detstve, pravda je taká, že zodpovední sme iba za svoje vlastné pocity a emócie.  

Prečítať článok »
Emocie
koucmed

Sme alebo nie sme zodpovední za pocity ostatných? A čo to vlastne tá zodpovednosť za pocity znamená?

Čo si myslíte o tomto? Vaše myšlienky, vaše pocity, vaše slová, vaše činy, vaše správanie, vaše chyby a ich dôsledky sú vaša zodpovednosť, kým myšlienky, pocity, slová, činy, správanie a chyby ostatných vaša zodpovednosť nie sú.   Nedávno som sa stretla v jednej facebookovej skupine s obrázkom, ktorý toto zobrazoval. Pod obrázkom sa vinula dlhá a celkom vášnivá

Prečítať článok »
Emocie
koucmed

O tom, ako stres v detstve ovplyvní náš mozog

Náš mozog sa vyvíja postupne a zároveň sa dá povedať, že jeho vývin sa nikdy nekončí. Našťastie. Vďaka jeho plasticite. Významnú úlohu v jeho vývine zohráva stres. V živote sa mu nevyhneme a zažívame ho vždy, keď nám niečo hrozí   Napríklad hneď po narodení nás zoberú preč od mamy, potom nás na noc dávajú

Prečítať článok »
Scroll to Top
Prihláste sa na odber nových článkov na email

Zadajte Vašu email adresu: