Kategória: Komunikácia, ktorá spája

Koľkokrát ste dnes niekoho zhodnotili?

Vyslovovať svoje názory a hodnotenia druhých ľudí je niečo, čo robíme bežne. Niekedy tak bežne, že to už ani neregistrujeme. A úplne bežne svojim názorom a hodnoteniam uveríme a považujeme ich za pravdu. Raz mi rozprávala klientka, ako jej kuriér vydal o dve eurá menej. Bola veľmi nahnevaná a pozerala na neho pomaly ako na zlodeja. Hoci tie dve eurá

Prečítať článok »

Ako zvládať emócie vo vzťahu s láskou a nadhľadom

Etikoterapeutický workshop o tom, ako byť vo vzťahu SPOKOJNÝ a ŠŤASTNÝ aj vtedy, keď ten druhý nie je taký, akého by sme ho chceli mať. Najbližší termín workshopu: neurčený Ako spolu hovoriť a aj sa počuť? Kto začína hádku a ako sa nenechať hádkou paralyzovať? Ako povedať bez pocitu viny, čo sa mi nepáči alebo čo od partnera

Prečítať článok »

Hnev – vypustiť či dusiť v sebe

Nedávno som čítala jedno indické príslovie, ktoré hovorí, že na zajtra môžeš odložiť jediné, a to hnev. A uvedomila som si, že je to ďalší príspevok do balíčka informácií, ako narábať s hnevom. A ako tak vnímam ľudí okolo seba, mnohí majú chaos v tom, čo si s hnevom počať – raz si prečítajú, že hnev treba udusiť, raz že ho

Prečítať článok »

Oko za oko, zub za zub

Nedávno sme s kamoškou prechádzali cez priechod pre chodcov na semafor. Mali sme červenú, nešli žiadne autá a ona stlačila to tlačidlo, ktoré má privolať zelenú pre chodcov. Ja jej na to, že nevravela si minule, že ťa vytáča, keď vidíš prechádzať chodca na zelenú a keď už prídeš k semaforu ty, tak máš červenú,

Prečítať článok »

Ja to predsa nemôžem nechať len tak

Sme naučení konať. Okamžite a rýchlo, aby sme mali veci pod kontrolou. Keď sa niečo prihodí, pokazí alebo nedeje tak, ako sme dúfali, že sa bude diať, tak nám v hlave beží jedna myšlienka za druhou, premietame si, čo sme mohli urobiť alebo povedať a ako to napraviť. Snažíme sa odhadnúť, čo urobí ten druhý

Prečítať článok »

Človek našťastie nie je tanier

  Vezmi tanier a hoď ho na zem. Hotovo. Rozbil sa? Áno. A teraz mu povedz prepáč. Prepáč. Vrátil sa do stavu, v ktorom bol pred tým? Nie. Už rozumieš? Posolstvo textu je jasné: Konajme tak, aby sme nemuseli hovoriť prepáč. Pretože jedno slovo nenapraví  to, čo sme urobili, tak ako nedá naspäť dokopy rozbitý

Prečítať článok »

Odtiene našej komunikácie

Zbožňujem aha momenty mojich klientov. Mám veľkú radosť, keď si vypočujem, že zažili to, o čom sme sa spolu rozprávali. A keď cítim, ako sa ich radosť zo zmeny cezo mňa násobí. Mária často vnímala, že s priateľom často komunikovali štýlom rýchlo sa na niečom pochytili a potom si dlho museli vysvetľovať, kto čo a ako myslel alebo nemyslel. A prirodzene

Prečítať článok »

Byť pri tom sa oplatí

„Nechala som včera kolegynke na klávesnici maličkú čokoládu. Ona nebola v práci včera a ja som vedela, že tam nebudem dnes. Pôvodne som tu čokoládu vytiahla z tašky, že ju zjem po celom tom ťažkom pracovnom dni, ale nejako mi napadlo, že ju nechám pre ňu. V ten moment som sa cítila asi lepšie ako keby som tu čokoládu

Prečítať článok »
Scroll to Top